BoilingBuddy UB på FM og NM 2024

Flere bedrifter fra Heggen VGS deltok 10 og 11. mars på fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter i Tromsø. Heggen VGS har over flere år vært stolte over våre bidrag i dette mesterskapet.

I år klarte av en av bedriftene våre (Boilingbuddy UB) å kvalifisere seg til Norgesmesterskapet som gikk av stabelen 6. og 7. mai. Dette er 5. året på rad at Heggen VGS har deltakere på Norgesmesterskap, og vi kan med trygghet si at skolen vår har etablert seg som en av de fremste entreprenørskapsskolene i Troms fylke.

På fylkemesterskapet deltok hele 73 bedrifter fra Troms og Finnmark og BoilingBuddy UB ble kåret til konkurransens 2. beste ungdomsbedrift. I tillegg vant de 8 forskjellige andre priser i ulike kategorier som «største verdiskapningspotensial», «innovasjonsprisen», «bærekraftsprisen», m.m. Bedriften tok flest priser av samtlige ungdomsbedrifter i Tromsø. BoilingBuddy UB var også så heldige å kvalifisere seg til Norgesmesterskapet for ungdomsbedrifter. Flere andre Heggen-bedrifter gjorde seg bemerket og de vant også priser på fylkesmesterskapet i Tromsø.

De andre Heggen-bedriftene var:

SmartCase UB - Klikk for stort bildeSmartCase UB

Drømmeland UB - Klikk for stort bildeDrømmeland UB

PowerBites UB - Klikk for stort bildePowerBites UB

Sleepsafe UB

BoilingBuddy UB skal produsere gjenbrukbare risposer som skal være et motsvar til boil-in-bag sine engangsposer i plast. Produktet er innovativt og skal bidra til et mer bærekraftig samfunn gjennom redusert matsvinn og bruk av engangsplast. Markedsundersøkelser viser at det er både god betalingsvillighet og stor etterspørsel etter produktet. Deltakere i bedriften er Jenny Marie Nygård (daglig leder), Selma Jørstad, Arina Smaznova, Magnus Saksenvik og Othilie Kristine Norheim.

Boilingbuddy UB - Klikk for stort bildeBoilingbuddy UB

Norgemesterskapet gikk av stabelen på Lillestrøm 6 og 7.mai og det var 67 bedrifter og litt over 350 elever som hadde kvalifisert seg til å delta. BoilingBuddy UB deltok i flere priskategorier, men nådde ikke helt til topps under mesterskapet. Likevel oppnådde de to fantastiske nominasjoner (topp seks/åtte) i 2 kategorier: «Beste videopitch» og «Beste markedsføring». Hele 12.000 elever gjennomfører hvert år programmet «ungdomsbedrift» og BoilingBuddy viste seg å prestere helt i Norgestoppen.

Vi på Heggen VGS er stolte av elevene i BoilingBuddy UB og håper de ønsker arbeide videre med produktet. Kanskje lar de seg inspirere av Keepit Nordic AS som startet som en ungdomsbedrift på Heggen og videreførte bedriften til et aksjeselskap. Elevene i Boilingbuddy UB vurderer i disse dagene om de skal videreføre bedriften gjennom et aksjeselskap.

Vi heier på dere i fortsettelsen!

Vil du vite mer eller følge med på BoilingBuddy videre? Følg disse linkene:
Instagram: Ungdomsbedrift Heggen vgs (@boilingbuddy_ub) • Instagram
TikTok: (3)boilingbuddy ub (@boilingbuddy.ub) | TikTok