Velkommen til et nytt skoleår!

Velkommen til skolestart høsten 2024 og velkommen som elev ved Heggen videregående skole. Vi er glade for at du ønsker å være elev her og ser frem til et spennende skoleår.

Skole er ikke bare en institusjon, men et lite samfunn med rundt 600 mennesker, og derfor er vi avhengige av at vi tar vare på hverandre og omgivelsene våre. Her på Heggen videregående skole ønsker vi å skape et godt fellesskap.

På skolen vil alle gjøre sitt ytterste for at nettopp du skal lykkes faglig og sosialt, men det er først og fremst du selv som legger det viktigste grunnlaget for å nå dine mål. Dette gjør du gjennom å være til stede i undervisningen, ha god arbeidsinnsats og engasjere deg, både i fagene og andre aktiviteter her ved skolen. I tillegg må du sørge for nok søvn, gode arbeidsvaner, og mat og drikke som tilfører kroppen nødvendig næring. Derfor tilbyr vi frokost hver dag til de av dere som ønsker det. Vi kommer også til å ha et ekstra fokus på skole- klasse og læringsmiljø, og ditt bidrag i disse prosessene vil være svært viktig, både for deg selv og de rundt deg. Gjennom Maestro-prosjektet ønsker vi at alle skal få opplæring i å skape grunnlaget for en god skolehverdag, både faglig og sosialt. Heggen skal være en trygg og god plass for alle.

Vår visjon er «Sammen bygger vi fremtidens kompetanse». Våre verdier i praksis er modig, raus og bærekraftig. Dette er verdier som vi ønsker skal synliggjøres gjennom de handlinger vi som skole, ansatte og elever foretar oss gjennom året.

Vi ser frem til å møte deg, enten igjen, eller for første gang, og vi ser frem til et innholdsrikt og flott skoleår!

"Politikk og menneskerettigheter" på tur til Oslo 2024

Våren 2024 reiste klassen vår i faget “Politikk og menneskerettigheter” til Oslo for å besøke Stortinget. Turen gikk også innom 22. juli-senteret, Veteranforbundet og NUPI.

BoilingBuddy UB på FM og NM 2024

Flere bedrifter fra Heggen VGS deltok 10 og 11. mars på fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter i Tromsø. Heggen VGS har over flere år vært stolte over våre bidrag i dette mesterskapet.

Informasjon om privatisteksamen våren 2024

Skal du ta privatisteksamen i vår? Her finner du presentasjonen som blei vist på informasjonsmøtet ved Heggen VGS tidligere i vår.

Fagblokka for VG2 23/24 ligger ute nå

Er du usikker på hvilke programfag du kan velge til VG3?

Ungdata-undersøkelsen 2024

I løpet av uke 10 til og med 12 gjennomføres spørreundersøkelsen “Ungdata” i Troms blant våre elever på Heggen vgs.

Fagblokka for VG1 23/24 ligger ute nå

Er du usikker på hvilken kombinasjon av programfag du kan velge til VG2?

Foreldremøte VG2 - Våren 2024

NY DATO: Mandag 5. februar kl. 18.00 - 19.30

Foreldremøte VG1 - Våren 2024

Mandag 22. januar kl. 18.00 - 20.00.

Påmelding til privatisteksamen våren 2024

Skal du ta privatisteksamen i vår? Da må du huske å melde deg opp mellom 15. januar og 1. februar. Oppmeldingen gjøres elektronisk i Privatistportalen.

Velkommen til åpen kveld på Heggen!

Torsdag 8. februar inviterer Heggen videregående skole til åpen kveld for 10. klassinger med foresatte.